چهار دلیلی که اهمیت همدلی در تجارت را نشان میدهد – همدلی در تجارت
همدلی مفهومی است که معمولاً در تجارت مورد استفاده قرار نمیگیرد
زیرا ما دنیا تجارت را جایی برای رقابت سنگین در نظر میگیریم
که افراد برای موفقیت در آن از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند.
اما شاید باور این موضوع برای شما کار سختی باشد،
اما همدلی میتواند به فضای رقابتی شما در تجارت کمک کند.
توانایی ما برای اینکه بتوانیم دنیا را از نگاه دیگران ببینیم،
یک مهارت کلیدی برای موفقیت کارآفرین به شمار میرود،
و این همان چیزی است که قرار است همدلی به ما آموزش دهد.
در این مقاله میخواهیم به دلایل اهمیت همدلی در تجارت بپردازیم.
احساسات در تمام انسانها وجود دارد اما گاهی متأسفانه شاهد هستیم
افراد این باور را دارند که سرکوب احساسات و عدم توجه به آنها میتواند
در کار سبب موفقیت شوید. این باور غلط آسیب جدی به حرفه شما خواهد زد.
نمیتوانیم احساسات را به عنوان بخش مهمی از روان انسان نادیده بگیریم و آن را کنار بگذاریم.
ما در این مقاله به اهمیت همدلی میپردازیم، در حالی که در مجموعه مقالات گذشته،
چه در سایت مدرسه کسب و کار و چه در سایت مرکز مشاوره بینش نوین،
به شیوههای آموزش همدلی و نحوه اشاعه آن در سازمان پرداختهایم.
به دوستان علاقمند توصیه میشود
برای یادگیری نحوه آموزش همدلی، به آن دستهاز مقالات رجوع کنند.
شما عزیزان می توانید فرزندانتان که در رنج سنی 10 سال تا 15 سال هستند
را در دوره های جدبد مدرسه کسب و کار بینش نوین ثبت نام کنید.
برای ثبت نام در دوره های حدید با شماره ی زیر تماس حاصل فرمائید:
021-22909584
اول. افزایش فروشی و وفاداری مشتریان – همدلی در تجارت
طبیعی است که فروش مهمترین دغدغه تاجر به شمار میرود.
هر فروشنده زبدهای میداند که کلید موفقیت در فروش، توجه به نیازهای مشتریان است
و اینکه چگونه بتوان آنها را قانع کرد که این محصول یا خدمات، قرار است
به نیازهای آنها پاسخ دهد.
درک دقیق نیازهای انسان یعنی توجه به احساساتی نظیر ترس و امیال و دردهای آنها.
بنابراین اگر تیم فروش یک سازمان درک مناسبی از این تجربیات عمیق و درونی مشتریان نداشته
باشد، طبیعی است که نمیتواند به نتیجه مطلوب برسد.
قدرت همدلی در تجارت یعنی ارائه محصول یا خدمتی به مشتری که به گونهای هوشمندانه
به نیاز او پاسخ داده شود.
اما یک موضوع مهم دیگری در کنار فروش بالا وجود دارد
که آن بازگشت دوباره مشتری و وفاداری او به شما است. برای اینکه این اتفاق روی دهد
باید مطمئن شوید که تفکر همدلی به تمام سازمان شما تزریق شده
و همه همکاران و کارمندان با این رویکرد با مشتریان مواجه میشوند.
البته یادآوری این نکته ضروری است که نباید به همدلی به عنوان یک تکنیک فروش نگاه کرد.
همدلی باید تبدیل به یک ویژگی شخصیتی بشود زیرا، بالاترین سطح روابط انسانی است.
در اولین قدم انتظار میرود که این نوع درک از سوی شما به عنوان رهبر سازمان آغاز شود
تا الگویی برای دیگران به حساب بیاید. فراموش نکنیم
که باید همدلی را به عنوان یک فرهنگ در مجموعه خود پیادهسازی کنید.
دوم. افزایش بهرهوری و نوآوری – همدلی در تجارت
زمانی که مشتریان سازمان شما را به عنوان مجموعهای همدل بشناسند،
فروش شما افزایش پیدا میکند، اما داستان به همین جا ختم نخواهد شد.
کارمندانی که مهارت همدلی بالایی دارند، کاربری بیشتری برای سازمان خواهد داشت
و خلاقتر هستند. بنابراین اگر میخواهید کارآمدی سازمان را گسترش دهید
و مشتریان بیشتری جذب کنید باید به کارمندان خود، مهارتهای نرم را آموزش دهید.
همدلی بخشی از مهارتهای نرم به شمار میرود
که سبب افزایش کیفیت کار کارمندان خواهد شد.
جالب است بدانید که تحقیقات به ما نشان داده، افراد همدل و با سطح بالایی از مهارتهای نرم،
توانایی بسیار بالاتری برای انجام پروژههای گروهی دارند.
سوم. موفقیت در رقابت و بالا رفتن ارزش در بازار
همان طور که قبلاً اشاره کردیم، عدهای باور دارند
که شما در این فضای رقابتی سنگین حتماً باید همه رقبای خود را به هر وسیلهای که میتواند
پیدا کنید در هم بشکند و به جلو بروید. اما نکته جالب این جا است
که موفقترین شرکتها در رقابت، شرکتهایی هستند
که در جا انداختن فرهنگ همدلی در میان اعضا خود، از دیگران موفقتر عمل کردهاند.
تحقیقاتی که در انگلستان انجام شده، به ما نشان میدهد،
که 10 شرکت سودآور در سال 2015، همگی سازمانهایی بودهاند
که همدلی در میان اعضا و در ارتباط با مشتریان، به خوبی انجام میشد. طبیعی است
که این آمار به ما نشان میدهد، چگونه همدلی میتواند
فضای رقابتی را به صورت کامل نسبت به یک سازمان تغییر دهد.
چهارم. گسترش همکاری – همدلی در تجارت
طبیعی است که وقتی یک سازمان، از مدیر گرفته تا کارمند جز، همگی در بالاترین سطح ممکن
فرهنگی دوستی و درک متقابل را با خود و دیگران اجرا میکنند،
افراد و سازمانهای دیگر، تمایل زیادی برای همکاری با آن شرکت نشان دهند.
بنابراین اصلاً عجیب نخواهد بود که این سازمانها بتوانند راحتتر افراد متخصص را جذب کنند
و از طرفی، همکاران بهتری برای خود در تجارت پیدا کنند. همچنین شاهد هستیم
که روحیه فردی و تیمی در این سازمانها بالاتر است
که خود نشانی دیگر از اهمیت همدلی و ارتباط نزدیک و دوستانه با دیگران خواهد بود.
آخرین دیدگاهها