12 اشتباه مدیریتی که شما را در مسیر شکست قرار می‌دهد – بخش دوم

در ادامه مقاله گذشته می‌خواهیم به اشتباه مدیریتی بپردازیم که می‌تواند شما را در مسیر شکست قرار دهد

و به تجارتتان آسیب برساند.12 اشتباه مدیریتی که شما را در مسیر شکست قرار می‌دهد – بخش دوم

تمرکز بر روی مدیریت زمان بجای مدیریت وظایف اجرایی

مدیریت اجرا فرآیند مدیریت یک تکلیف یا پروژه در سه مرحله است:

برنامه‌ریزی، توسعه و تکمیل. گاهی اوقات شاهد هستیم که کارآفرینان اسیر برنامه‌ریزی و مدیریت زمان می‌شوند

و از فعالیت اجرایی فاصله می‌گیرند.

نباید فراموش کنیم که برنامه‌ریزی بخش اول تکمیل یک پروژه به حساب می‌آید

و شما باید در مرحله بعد به سرعت وارد فعالیت اجرایی شوید.

ساده‌ترین کار را انتخاب می‌کنید

اول صبح آماده به دفتر خود می‌رود و برنامه روزانه را مرور می‌کنید.

با کدامیک از موارد می‌خواهید کار خود را آغاز کنید؟

آیا سراغ ساده‌ترین مورد می‌روید یا از مسئله‌ای ضروری شروع می‌کنید؟

یادتان باشد که انجام دادن مثلاً 10 مورد از کارهای روزانه بهر حال در شما احساس خوبی ایجاد می‌کند

اما هیچ‌وقت مفهوم شلوغ بودن در برابر مفید بودن را فراموش نکنید.

اینکه موفق شده‌اید 10 مورد از تکالیف روزانه را انجام دهید بدین معنا نیست

که روز مفیدی نیز داشته‌اید.

برای اینکه بتوانید موثرتر رفتار کنید، سراغ ساده‌ترین کارها نروید.

انرژی شما باید صرف مهم و ضروری‌ترین تکالیف کاری شود.

به اولویت‌های خود حتماً توجه کنید.

مجبور هستید صبح زود بیدار شوید

برای بسیاری از افراد صبح زود، حوالی ساعت 5 تا 7، زمان بسیار طلایی است

برای انجام کارهای خاص. اما عده‌ای دیگر نیز هستند که ترجیح می‌دهند

کارهای مهم خود را در طول شب انجام بدهند.

اگر مجبور هستید صبح زود بیدار شوید، دیگر نمی‌توانید شب هم بیدار بمانید

و باید یک برنامه منظم برای زمان خواب خود تهیه کنید و به آن متعهد بمانید.

بسیاری از افراد معتقدند برای اینکه بتوانید مدیریت زمان را حفظ کنید بهتر است

زود از خواب بیدار شوید، اما این موضوع می‌تواند

برای فردی که در شب توانایی بیشتری برای انجام کار دارد یک اشتباه مدیریتی باشد.

اگر واقعاً شما آدم صبح زود نیستید، بهتر است تلاش نکنید خود را تغییر بدهد

و آن کاری را انجام دهید که بیش‌ترین کارایی را برای شما داشته باشد.

 حجم کاری خود را افزایش می‌دهید

یک اشتباه مدیریتی بسیار مشخص این است که فکر کنید هرچقدر تقویم شما پرتر باشد،

اوضاع بهتر است. کارآفرینان اغلب به محض آنکه فرصتی پیدا می‌کنند،

کاری جدید را به تقویم اضافه می‌کنند.

زمانی که شما توانستید مهم و ضروری‌ترین کارهای روزانه خود را به پایان برسانید.

یادمان باشد که زمان مفید باید از قانون هشتاد بیست پیروی کند،

یعنی باید وقتی را برای مراقبه، استراحت و حتی تفریح، اختصاص دهید

تا سیستم روانی شما دچار آسیب نشود.

در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خود را به پایان برسانید

یکی از مهم‌ترین اشتباه مدیریتی این است

که کارآفرین فکر می‌کند با انجام دادن کارهای متعدد در زمان کوتاه می‌تواند موفقیت خود را تضمین کند.

اما داستان به صورت دیگری است.

بجای اینکه تلاش کنید تا تکلیفی را به سرعت به پایان برسانید،

بر روی کیفیت و عملکرد خود متمرکز شوید و این چیزی است که به زمان نیاز دارد.

 هیچ‌وقت و هرگز وقت خود را هدر ندهید

دیروز باران بسیار خوبی شروع به باریدن کرد.

در آن زمان من مشغول ترجمه فصلی از کتاب جدیدم بودم.

واقعاً تماشای این باران کار را برای من سخت کرده بود

به خاطر همین تصمیم گرفتم برم پیاده‌روی و سی دقیقه زیر باران قدم زدم. طبیعی است

که در قدم اول اضطرابم بالا رفت و احساس گناه به من دست داد

اما زمانی که دوباره به میز خود بازگشتم، پر انرژی تر بودم.

چیزی که می‌خواهم بگویم این است که واقعاً اشکالی ندارد

که شما هم گاهی اوقات زمان خود را هدر دهید.

البته منظورم این نیست که زمان زیادی را صرف تماشای سریالهای تلویزیونی کنید

اما وقتی را به مطالعه، گوش دادن به موسیقی، قدم زدن، ورزش و یا قرار .ملاقات با یک دوست قدیمی

اختصاص دهید.

تمام این رفتارها می‌تواند انگیزه و انرژی زیادی را در شما ایجاد کند.

“>

کنترل زندگی را به دست نمی‌گیرید

در نهایت باید یاد بگیرید که بیش از گذشته از لغت “نه” استفاده کنید.

اگر به هر درخواستی پاسخ مثبت بدهید،

زمان خود را که مهم‌ترین سرمایه شما است، به حراج گذاشته‌اید.

و اجازه داده‌اید اولویت دیگران جای اولویت‌های شما را بگیرد.

به جای اینکه اجازه دهید دیگران کنترل زندگی‌تان را در دست داشته باشند،

با تعیین حریم‌های مشخص، از سرمایه‌های خود محافظت کنید.

فقط زمان به دیگران کمک کنید که واقعاً فرصت دارید.

در انتها به یاد داشته باشیم که هر کدام از ما ممکن است

حداقل اسیر یک یا دوتا از این اشتباه مدیریتی باشیم،

اما مهم این است که بتوانیم با تصحیح فکر و رفتار از سرمایه‌های خود مراقبت کنیم.

12 اشتباه مدیریتی که شما را در مسیر شکست قرار می‌دهد – بخش اول

پاسخ دهید